Wednesday, March 25, 2015

4 SEBAB SAYA PILIH PERNIAGAAN INI

"We generally change ourselves for one of two reasons: inspiration or desperation."

In my case, it is a bit of both.

Assalamualaikum wrt. wbt.

Salam ukhwah kepada semua pembaca yang budiman,

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya.

Mungkin anda yang dah lama kenal saya tertanya-tanya kenapa lah si Nadiah tu buat business korset Premium Beautiful kan? kan? Mesti punyalah! Ok..mari saya ringkaskan 4 sebab kenapa saya terjatuh hati sudah dengan business Premium Beautiful ni kan..

1) Nak buat pendapatan 5 angka.



Haa ambik kau! Jujur tak jujur akak..hahaha.. Apa taknya, semasa bertemu Isma, menurut beliau, (www.ismalina.com) pendapatan beliau dalam RM15 ribu sebulan. Kemudian, saya berjumpa Izyan (www.izyanliyana.com), menurut beliau pula pendapatan beliau dalam RM30 ribu sebulan. Hadoii..dan mereka ni semua mak-mak juga ok. Just like me..mau akak tak curious case of benjamin button sat..hmm..perniagaan apa depa dok buat ni ya? Teringin la jugak nak tahu kan..




 Bersama mentor hebat - Ismalina
                                               
                                           

2) Nak ada kemahiran (skill) yang boleh jana pendapatan yang serius


I want to grow as a person.


Saya ni kalau boleh nak ada satu kemahiran yang.. campak la saya kat mana pun, saya boleh hidup dengan kemahiran tu, dengan izin Allah of course..dan jeng..jeng..jeng…saya sudah nampak kemahiran yang saya boleh asah melalui perniagaan ini. Malah lebih dari satu ok..antaranya:
  • soft skill - public relation, negotiation, presentation & public speaking
  • appearance skill - tatarias wajah, dari hujung tudung ke hujang kasut serta pembawaan diri. Reality check: people do judge you from your first impression. .
  • social media skill - saya ni kan..facebook pun tak aktif, apatah lagi instagram, blog dll..memang tak wujud pun sbb dah rasa tak perlu kan? Sekarang? Semua ada berkat tunjuk ajar di TLC..
  • selling skill of course! - bukan skill menjual produk saja, lebih dari tu, kita jual idea (business plan) kita semasa perkongsian dengan pelanggan dan jual jenama diri kita sendiri melalui social media.
  • time management skill - haa..yang ni skill cepumas laa kan..dah jadi mak dan usahawan i.e nama glamernya ‘mumprenuer’ menyebabkan kita lebih menghargai dan lebih cekap menguruskan masa untuk keluarga dan perniagaan.


3) Semuanya wanita..yeay!!



Yang ini memang memudahkan saya ambil keputusan untuk buat perniagaan ni. Barang pun barangan wanita, yang nak beli pun sah-sah la wanita dan group TLC (topleaderscircle) pun didominasi oleh wanita. Jadi, kan senang sebagai isteri dan ibu.. nak jaga batas pergaulan supaya hati suami pun terjaga, rumahtangga pun terjaga inshaaAllah..Tambahan pula dapat teman-teman baru yang like-minded dan sesetengahnya memang dah berjaya pun dengan perniagaan ini.


Ukhwahfillah dengan kita-kita ajer..

4)Ate..dah pakai!



Lagi satu sebab yang mudah untuk saya buat business ni. Dah lama pakai premium beautiful. Sejak sebelum kahwin lagi. Jadi, alang-alang dah pakai, kenapa tak berbusiness saja? Afterall, insan-insan hebat macam Izyan dan Isma dah pun menjana pendapatan 5 angka dengan perniagaan ni.




  Hari saya keluar dari zon selesa :-)
                                                   
                                         
Kesimpulannya, jika anda seperti saya, teruja dengan perkara-perkara di atas seperti menjana pendapatan tambahan (sendiri ya, bukan yang suami beri) dengan kita-kita (para wanita) atau mahu memberi nilai tambah kepada diri sendiri dalam kehidupan, 

                           

                        boleh call/sms/whatsapp saya Nadiah di 013 3355 035 


untuk kita sembang-sembang tentang potensi perniagaan Premium Beautiful ni.

No comments:

Post a Comment